Masaż Dotyk Motyla
17 lutego 2021
Jakość funkcjonowania współczesnych dzieci

Podczas diagnozy neurobiofeedback (EEG Biofeedback) sprawdzamy aktywność mózgu w wielu jego obszarach. Obniżenie aktywności kory przedczołowej towarzyszy obecnie bardzo wielu dzieciom, co może znacząco wpływać na jakość ich funkcjonowania.

Pogorszenie pracy tego obszaru mózgu ma różne przyczyny ale może mieć poważne konsekwencje w tym wpływać między innymi na:

• zaburzenia opozycyjno-buntownicze,

• słabą kontrolę emocji aż po agresywność,

• trudności z koncentracją,

• łatwe rozpraszanie uwagi czy nawet dezorientację,

• impulsywność,

• problemy z organizacją,

• chroniczne spóźnianie się,

• brak motywacji,

• depresja, niepokój, lęk, nieuzasadnione obawy,

• nagminne powtarzanie tych samych błędów,

• odkładanie rzeczy na ostatnią chwilę,

• niskie umiejętności społeczne,

• brak wytrwałości.

Celem treningu neurobiofeedback (EEG Biofeedback) jest poprawa czynności mózgu wraz ze wzmocnieniem koncentracji uwagi, hamowania stanów nadmiernego pobudzenia, lęku, stresu i/lub stanów nadmiernego „rozleniwienia”. Stany te osłabiają korową regulację zachowania, co prowadzi z do zaburzeń funkcji takich jak: koncentracja, uwaga, wola, planowanie, zakończenia czynności, przewidywania swoich reakcji, przewidywanie konsekwencji swoich czynów, ogólnej zdolności samokontroli.

W neuroterapii EEG Biofeedback wykorzystuje się „plastyczność” mózgu i zdolność neuronów do przekształceń. W konsekwencji pozytywne zmiany dotyczą funkcji poznawczych, emocji, zachowań czy reakcji fizjologicznych organizmu. Jest to metoda w 100% naturalna i bezpieczna, która nie wpływa na trenującą osobę w sposób zewnętrzny a jedynie wspomaga w samoregulacji i budowaniu pozytywnej sieci neuronów poprzez pracę własną i dobrany do treningu system nagród wizualnych i dźwiękowych. Terapeuta umiejętnie dobierając program treningowy pomaga rozwijać koncentrację, uwagę, opanowanie emocji, pewność siebie, spokój wewnętrzny, itp.

Naukowcy udowodnili, że około 50% naszych zdolności uczenia rozwija się do 4 roku życia, a dalsze 30% przed ukończeniem 8. Podczas tych decydujących lat tworzą się drogi neuronalne, na których opiera się cała przyszła zdolność uczenia się. Do ukończenia 12 roku życia uważa się mózg za „chłonną gąbkę”, która najsprawniej gromadzi i przetwarza informacje. To właśnie podczas tego okresu tworzą się podstawy późniejszego myślenia, mowy, postaw, zdolności czy zachowań człowieka. Nie przegap tego ważnego okresu i pomóż swojemu dziecku poznać sposoby samoregulacji, które rozwiną korzystne połączenia neuronalne.

Jeżeli chcesz wiedzieć czy stan obniżenia aktywności kory przedczołowej towarzyszy Twojemu dziecku zapraszamy na diagnozę neurobiofeedback (EEGBiofeedback) do Kliniki Biozdrowia gdzie w miłej atmosferze dowiesz się jak za pomocą ćwiczeń, w bezpieczny sposób pobudzić ten obszar mózgu dziecka i budować jego lepszą przyszłość. Chcesz dowiedzieć się więcej o biofeedbacku zapraszamy TUTAJ.

Masz pytania skontaktuj się z nami lub zostaw prośbę o niezobowiązujący kontakt TUTAJ.

 

 

 

Klinika Biozdrowia Katarzyna Żuber

ul. Nadwiślańska 52, 05-101 Skierdy

NIP: 537 229 06 17

 

 

Zadzwoń: +48 798 144 588 lub napisz: biuro@klinikabiozdrowia.pl